Monday, June 10, 2013

Batalionul de biciclisti

Inspirat de urmatoarea poza antica, si dupa ceva sapat prin tenebrele internetului am aflat ca au existat intr-o perioada din jurul primului razboi mondial in armata italiana cateva detasamente de biciclisti.


Practic rolul lor era cam pe unde era si rolul cavaleriei usoare, bazandu-se pe mobilitate si pe manevrabilitate. Raspunsul la intrebarea daca au fost eficienti e cel putin dezbatut in schimb. Nu de alta dar mi-e foarte greu sa-mi imaginez un atac furibund al unui detasament de biciclisti. Sau cel putin daca e sa-l compari cu un atac de cavalerie (mai ales cu unul care sa fie descris bine, si aici sunt suficiente romane care nu duc lipsa de descrieri reusite), mie cel putin imi vine greu sa-mi imaginez o sarja de biciclisti.

Totusi ce mi se pare foarte interesant, e ca Bianchi a facut mai multe modele de bicicleta speciale pentru batalioanele de biciclisti, cu suspensie fata/spate, dar cu cauciucri pline pentru a evita penele (cum ar fi ca in in timpul unui atac sa faci pana). Mai multe informatii despre biciclete, si despre Bersaglieri sunt sistematizate in urmatorul articol.

No comments: